شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

کارگردان «مسافری از گانورا» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

نیازمند تشکیل یک کارگروه ویژه در خصوص معضلات «حوزه انیمیشن» هستیم/ «مدیر سینمایی» باید به دور از شعارزدگی وضعیت این حوزه را بهبود بخشد

سیداحمد علمدار

سینماپرس: سیداحمد علمدار کارگردان انیمیشن با بیان اینکه نیازمند تشکیل یک کارگروه ویژه در خصوص معضلات تولید و عرضه انیمیشن در سازمان سینمایی هستیم خاطرنشان کرد: من امیدوارم مسئولان به این هنر-صنعت بسیار مهم که امروز نبض بازارهای جهانی را در دست گرفته توجه بیشتری داشته باشند و از فعالان این حوزه حمایت جدی تری داشته باشند.

علمدار در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: هر زمانی که مدیر و مسئولی عوض می شود طبیعتاً برخی مطالبات از مدیریت جدید وجود دارد. بخشی از این مطالبات عمومی است که همه هنرمندان و سینماگران آن مطالبه را دارند و بخش دیگر بر اساس تجربیات شخصی افراد بدل به مطالبه ای خصوصی می شود.

وی در همین خصوص ادامه داد: بنده هم مثل سایر هنرمندان برخی مطالبات عمومی از آقای وزیر دارم که در همان حوزه ترویج عدالت و... است به ویژه اینکه از ایشان می خواهم تدبیری اندیشه کنند تا هنرمندان مستعد و جوان امکان کار داشته باشند و شرایط کار برایشان تسهیل شود. ما بسیاری فیلمسازان جوان را داریم که استعدادهای نویی در کشور محسوب می شوند و باید به آن ها توجه کنیم و تدبیری اندیشه کنیم تا استعدادهای شان به منصه ظهور برسد.

این کارگردان انیمیشن در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اکران «مسافری از گانورا» یادآور شد: ما اکران سختی را پشت سر گذاشتیم به نحوی که اثرمان بعد از حدود ۲-۳ ماه که روی پرده بود برداشته شد و این اتفاق ضربه جدی به کار ما وارد کرد. بدیهی است که یک اثر باید بتواند در زمان اکران حداقل به بازگشت سرمایه برسد اما مسئولان این اتفاق را ممکن نکردند.

علمدار تأکید کرد: اساساً رسالت کار فرهنگی دیده شدن است؛ سرمایه انسانی و مالی که برای تولید یک اثر صرف می شود به ویژه در حوزه انیمیشن که تولید بسیار طولانی دارد باید امکان بروز و ظهور پیدا کند.

این هنرمند سپس با بیان اینکه نیازمند تشکیل یک کارگروه ویژه در خصوص معضلات تولید و عرضه انیمیشن در سازمان سینمایی هستیم خاطرنشان کرد: من امیدوارم مسئولان به این هنر-صنعت بسیار مهم که امروز نبض بازارهای جهانی را در دست گرفته توجه بیشتری داشته باشند و از فعالان این حوزه حمایت جدی تری داشته باشند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: همچنین معتقدم که مدیر سینمایی باید به دور از شعازدگی وضعیت این حوزه را بهبود بخشد و امیدوارم هر فردی که سکان سینمای کشور را در دست می گیرد در عمل اقدامی جدی برای بهبود شرایط داشته باشد.